02 juni 2010

Ship to Israel?

De senaste dagarna har varit ett evinnerligt oroande över alla de svenskar, däribland vänner till mig, som varit med på Ship to Gaza. Tack gode Gud, har de alla klarat sig relativt välbehållna (m.a.o de lever), inklusive Mattias Gardell och hans fru som jag varit så orolig över då de saknades länge.

Mehmet Kaplan är också hemma tillsammans med Henning Mankell, tack och lov! Jag beundrar alla de som reste från trygga, fina och fagra Sverige för att göra ett tappert försök att få fram livsviktiga förnödenheter till Gaza borna. Mina tankar går till de som miste livet och skadades, och deras anhöriga. Det är verkligen fruktansvärt och oacceptabelt!

En del svenskar är fortfarande fängslade och Dror Feiler misshandlades dessutom av israeliska armén.

Jag var med på demonstrationen i Stockholm igår och jag måste säga att jag aldrig varit med om så mycket folk tidigare! Fantastiskt! Till och med Lena Endre var med. Vad handlar det hela om?

Linus Gardell, Mattias son, summerade det hela fint i morgonsoffan i Tv4 idag. Och jag kan inte annat än hålla med; Om Israeler hade utsatts för det Gaza borna utsatts för hade jag kämpat för deras skull också! Hade Ship to Israel funnits i den kontexten, skulle jag demonstrera för det också.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,
That's what it's all about.

3 kommentarer:

Ida sa...

Äntligen att vi hör någonting av en humanitär/bistånds arbetare!
Och inga etiketter på inlägget. Du ska gå helt tyst och osynlig med ditt uttalande om situationen. Jag är rädd att brottslingar mot folkrätten har lyckas skrämma till tystnaden många människor, tom dig. Om du tror att du på så sätt visar dig "balanserad" så har du fullständigt fel i ditt omdöme.

Nu är det två båtar till på väg till Gaza. Läs gärna Helle Klein.

kram

Habiba sa...

Thank God they're home safe..!

Fazeela Selberg Zaib sa...

Bella, jag skrev i all hast och Leah vaknade så jag hann inte med det. Nu är det fixat och ingen har skrämt mig till tystnad :)

  © Blogger template 'Isolation' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP