17 mars 2011

OFF THE MAP

Jag talar givetvis om den nya serien på kanal 5 som är OFF THE CHAIN! Visste att jag skulle gilla den. Hela konceptet: en plats långt bortom det vanliga turistiga, människor som lämnar bekvämligheten för att göra skillnad på en plats med risker och skönhet á la Läkare utan gränser. Fantastico helt enkelt!

Onsdagar kl 21:55 om ni undrar. Och för de av er som är fans av Twilight-filmerna, är det denna serie vampyren Victoria lämnade Twilight för (jag har en sju år yngre syrra som förser mig med viktig info).

När jag googlade "Off the map" hamnade jag på något oväntat. Ett svenskt par som bilat från Sverige till Sydafrika under två år. Vilka sköna människor! Människor som Kina och Gustav inspirerar mig verkligen. Kanske något jag kan göra med min dotter när hon blir äldre?

Kolla in deras hemsida och läs om deras äventyr på deras blogg: Off The Map Africa.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer:

  © Blogger template 'Isolation' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP