12 juni 2010

Kvällens aktiviteter

Att cykla är att vara fri, särskilt när du cyklar mitt i naturen med ängar som omringar dig och inte en kotte så långt ögat når. Det är så himla vackert här ute i Sånga-Säby!

Middagen var toppen, och otroligt komisk. Kocken kom ut för att presentera kvällens 3-rätters och började med att säga: En del av er är väl halal?

Jag kunde inte låta bli att svara: ooh ja, hela jag är halal! Stackarn blev helt röd, men det var riktigt snällt av dem att ordna med halal mat. 


Förrätten- apelsin carpaccio



 Huvudrätten - halal kalv-hare (inte hare som i lilleskutt)

 Efterrätten var helt magisk... pulvret är ett experiment av kocken och liknar hockeypulver.

Kvällen avslutades med lite biljard, och en promenad till vattnet.

Nu ska jag fila på mitt TEDx tal som jag ska hålla imorgon kväll i samarbete med KTH Innovation. Jag lägger upp videon med talet imorgon, förutsatt att jag inte totalt gjort bort mig of course...


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

5 kommentarer:

Svarten sa...

Du cyklar "mitt i naturen" bland en massa granar och tallar utan att se en enda kotte. Hmm.

;-)

Habiba sa...

Hahahha jag dör för Svartens kommentar..:D

Fresh pics bay really. Ser så vackert ut därute..wish I could have been there too. :'(

Fatima sa...

Mmmmm... God mat!
Bilden på cykeln är bara för fin, du ser så lycklig ut. ;)

Unknown sa...

Trist att behöva "negga" men, såsen till varmrätten ser verkligen inte lyckad ut. Jordnötter eller skånsk senap, eller något annat...

Fazeela Selberg Zaib sa...

SVARTEN: hahahahaha!!! You are one of a kind...

HABIBA: It was damn fresh too... You would have love it there!

FATIMA: Tro mig, det var ren lycka :)

BOUHAMZA: Om jag ska vara helt ärlig...har jag ingen aning om vad som var i såsen...den smakade bra, men jag var så himla lycklig över halal kalv-haren att jag inte brydde mig om såsen... hehe

  © Blogger template 'Isolation' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP