30 april 2010

Ovillig ägare av ett fembladigt rakblad

Jag har precis tackat ja till att få ett fembladigt rakblad med hyvel från Infinity. Jag vill inte ha den egentligen. Jag rakar mig aldrig (ta det lugnt, jag är ingen grottmänniska...använder bara vax).

Jag försökte påpeka att jag inte ville ha den, till den väldigt charmiga telefonförsäljaren som påpekade att jag minsann var en prinsessa (jag rättade honom snabbt...jag är drottning).

Men det som fick mig att tacka ja var ju att han fick provision på detta, och det skulle inte kosta mig ett öre. Ahh the generosity of women...

När vi spelade in det muntliga avtalet var jag tvungen att godkänna att jag ger säljaren i uppgift att importera varan från Schweiz (då det inte är ett EU land).

-Är det Ok? frågar säljaren mig.
-Nja, jag gillar inte Schweiz efter Minaretomröstningen, svarade jag.

Vi hade oss ett gott skratt och nu är hyveln på väg hem.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

4 kommentarer:

Maryam sa...

Haha. Alltså ärligt talat - jag gick på precis samma telefonförsäljare och köpte rakblad från infinity! Bladet har jag ännu inte använt (det ser ut som vilket vanligt blad som helst) och är säkert bra. Jag ville säga upp mig efter första försändelsen men det var nästintill OMÖJLIGT att få tag på dem, varken via mail eller kundtjänst. Efter en månads försök så lyckades jag. Pust!
- Jag gillar inte att bli övertalad av telefonförsäljare, fast det verkar som om att de verkligen kunde sitt jobb på infinity - alltså att övertala folk att köpa värdelösa prylar. Ja, hoppas iaf att du blir nöjd ;)

Tess McLeod sa...

HAHA good on you ;) he must have felt happy about selling it...

Fazeela Selberg Zaib sa...

MARYAM: Åh nej säg inte det! haha De är duktiga försäljare helt klart. Nåja, jag får helt enkelt hoppas på att det går att säga upp det hela...palla med att få rakhyvlar varje månad!!

TESS: Too right! :)

Anonym sa...

Hej...jag kan inte heller komma i kontakt med dom.....grrrrrrr vill inte ha deras rakblad mer!!
// Lotta

  © Blogger template 'Isolation' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP