07 februari 2010

Snowtorious & Namnslakteri!

De kallar den för snowmageddon, snowpocalypse och den bästa av alla, snowtorious B.I.G! Självklart talar jag inte om annat än den värsta snösituationen i Washington på 90 år, till min ära!!!

Efter flera månaders väntan på denna resa till USA har snön bestämt sig för att vräka ner och göra Vita Huset i Washington DC riktigt vitt! Har fått skjuta upp avresan ytterligare en gång. Börjar bli bästis med Patricia, Judy och någon kille vars namn jag glömt, på Continental Airlines Customer Support.

Den sistnämnda snackade jag med igår kväll då jag påpekade att jag behövde ändra biljett igen och dessutom såg jag att de hade skrivit Ms. Fazeela och jag är ju Mrs. En del flygbolag är kinkiga och släpper inte in en om ens info inte överenstämmer.

- Ma'm it is none of our business if you're married or not, we just use Mr. and Ms. to determine if you're male or female because frankly ma'm, sometimes we get such strange names we just don't know,"svarade han mig.


LOL! Jag visade honom all my sympathies med hans situation, han lät förtvivlad.

- So ma'm are you the passenger calling? frågade han sen.

- Yes I am, Fazeela Zaib.

- Oh thank you ma'm, I wasn't sure how to pronounce your name and I didn't wanna slaughter it.

LOLLLLL! You gotta love 'em!

3 kommentarer:

Habiba sa...

Hahaha! Snowtorious! Jag dör :D

Han hette Ryan som du snackade med sist. ;)
Hahhaa vad söt han var, visste inte att han sa det :p

Ida sa...

Otroligt bra bild!
Gillar att fota dimma ...
Vackert!

kram på dig

:-)

Adil är otroligt aktiv: hoppar, klättrar, du vet...
man blev jätte stressad av det.
Nu går jag...men väntar nya bilder

:-)

Fazeela Selberg Zaib sa...

HABIBA: lol yess indeed.

IDA: Jag tog inte bilden, tack och lov var jag inte där :)

Adil är underbar mashallah!

  © Blogger template 'Isolation' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP