11 februari 2010

En Inlänning i Wien

Jag är fast i Wien. Mitt flyg till Washington blev inställt för fjärde gangen. Kan man tro det? Yes we can!

Men inte att misströsta...jag är i gott sällskap. Min bekant som jag ej sett eller talat med pa säkert över 6 jahren är här och har vänligt gett mig säng, mat och guidning genom Wien. Visste ni shoppinggalna att ZARA har en outletbutik i Wien... tack för det! En mycket snygg tunika fick jag för 9 euro.

Detta är inne i Stephansdom (Wiens viktigaste kyrka fran 1100-talet med ett superintressant tak)

Wiens viktigaste bakelse. Originalchokladkakan med aprikosmarmelad, Sacher Torte. (Café Sacher)

Utanför Café Sacher

Wiens regering arbetar här inne. Inte illa! Utanför har man en skridskorink som är välbesökt. Mysigtttt!

När vi tog denna bild föll precis en kille pladask ner pa baken! Lite skadeglädje...

4 kommentarer:

Habiba sa...

Missa inte operahuset! vad sjutton gör du o slösar tid på kakor och tårtor när du har operahuset där!?! bay, if theres something we were taught, it is to go to Vienna and see an opera...

Nice pics anyhow.:D Verkar va en mysig stad :). Remember Chasing Liberty when she's in Vienna ;P?

I will call you tonight btw..when I have the "time" :D ehug.

Habiba sa...

Btw..you look damn fresh bay.

Lulu sa...

Heej faz..
Vad arbetar du med ?
du har så fina bilder på dig i din blogg i like =)

Fazeela Selberg Zaib sa...

HABIBA: Thanks ;) Well no Opera beacuse they were freakin closed the very day I wanted to go...so typical! Shinment!

LULU: Välkommen och Tack! :) Jag jobbar med allt möjligt men reser mycket för att jag är biståndsarbetare :) Annars föreläser jag en hel del också.

  © Blogger template 'Isolation' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP