07 oktober 2009

SIPRI & Uppsala

Hade ett intressant möte med en referensgrupp jag är med i på SIPRI idag. För er som inte känner till dem kan ni läsa mer på deras hemsida.

Blev så stolt när jag fick veta att denna svenska forskningsinstitution är rankad trea utanför USA och topp 20 i världen!

Jag kan rekommendera deras publikationer som dels finns digitalt på hemsidan men även en del böcker som lanseras via Oxford University Press. Jag tog med mig en intressant publikation av Ekaterina Stepanova som varit gästforskare på SIPRI och skrivit en rapport; Terrorism in Assymetrical Conflict.

Inte direkt "light reading" över en kopp te men ändå!

Ska till Uppsala imorgon för att träffa Kumi Naidoo. Berättar mer sen!

2 kommentarer:

Anneli sa...

Välkommen till Sveriges akademiska huvudstad!

SIPRI är verkligen något att rekommender och jag är också mycket stolt över dem. Vi behöver fler sådana

Fazeela Selberg Zaib sa...

Tack Anneli och välkommen till bloggen :)

Jag håller med! Det var verkligen imponerande att besöka dem.

  © Blogger template 'Isolation' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP