12 oktober 2009

Islamofobil & Gudmundson!


Konstnärinnan Ida D. med bloggen Forum För Frihet har tillsammans med landets antidiskrimineringsbyråer lanserat preparatet Islamofobil mot rasism och islamofobi som bl.a innehåller 0.2 mg multikultivitamin!

Idén är briljant och full av humor. Man måste kunna skämta med en allvarlig underton.

Låt oss vara ärliga... Muslimer har fått höra att vi måste kunna tåla skämt, att inget är heligt och att man inte ska vara så himla känslig!

OK, då kör vi på den linjen!

Men visst ska alltid en känd röst göra sig hörd vid varje antydan om att det faktiskt finns ett enormt hat mot muslimer i Sverige. Gudmundson, som jag tidigare gett det kära namnet garderobsislamofob, har ännu en gång vinkat till oss. Denna gång i en debattartikel i SvD.

Hans anklagelser grundar sig i att Ida D. då hon tidigare bjudit in en gästskribent till hennes blogg (Lasse Wilhelmsson kan jag endast gissa mig till att han menar), förlorar hon sin trovärdighet.

Han citerar denna information som bland annat citeras av kända företrädare för sverigedemokraterna på diverse bloggar.

Och jag kommer skriva precis det jag skrev på en annan SD blogg: Ida kände inte till hans förintelseförnekelse och när hon gjorde det, länge sedan, tog hon bort karln!! Utan att Gudmundson eller någon annan sagt till henne. Vidare har hon lyft upp denne mans förintelseförnekelse flertalet gånger på sin blogg och kritiserat honom för det.

Det är det som kallas att vara en utvecklad individ som kan erkänna fel eller okunskap och sedan rätta sig efter det. Så Gudmundson, ta nu ett piller Islamofobil och lämna garderoben.

Andra bloggar om: , , , , ,

4 kommentarer:

Habiba sa...

Jag slutar aldrig häpnas över hur långt folk kan gå i livet för att "tysta ner" sanningen. Vad de kommer säga eller göra till en person för att få de att låta otrovärdiga eller som någon "ond person".

Sanningen som Ida pratar om...som tydligen är så farlig :S

Väldigt synd...

Ida sa...

ciao

Jag valde skriva replik på min blogg istället:

http://forumforfrihet.blogspot.com/2009/10/gudmundsons-mission-impossible.html

medan antidiskrimineringsbyråer skrev replik i SvD:

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/artikel_3631943.svd

* man får jätte liten utrymme för replik - 650 tecken

* SvD har lovat lägga upp bild på Islamofobil - men det ser jag inte!

* och VEM skrev replik? Jag ser inte!


Är våra journalister analfabeta ?

Fazeela Selberg Zaib sa...

Habiba tyvärr är det enklare att inte ändra uppfattning och hålla fast vid hat eller fördomar.


Ida Jag letade efter artikelförfattare jag också men kunde inte hitta det! Vad konstigt!!!
Det jag inte fattar är hur man inte kan lyfta upp en sådan intressant grej som Islamofobil med en BILD!!!!
Dåligt SvD!

Ida sa...

...men i SvD säger man att bild på Islamofobil finns i tidningen som trycktes på papper samt namn på den som gjorde repliken.

eheheh..!

...så varför har man svårt att göra det på nätet..?

  © Blogger template 'Isolation' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP