24 augusti 2009

Tvätta händerna så blir du riktigt glad!

Ännu ett inlägg om svininfluensan, jag vet. Men efter att ha sett bilder i metro och Smittskyddsinstitutets hemsida som visar svenska folket hur vi ska tvätta våra händer kan jag inte låta bli att vädra ännu en reaktion på denna superflunsa.

Som del i den uppfostran jag fått hemma (och på helgen i källarmoskén när jag växte upp) har jag alltid lärt mig att tvätta mina händer efter badrumsbesök eller vid matlagning och måltider osv. Och ja, jag har använt TVÅL. Det är väl självklart?

Tydigen inte. Och när jag tänker tillbaka minns jag att en del i ens omgivning inte tvättade händerna efter toa besök, eller körde snabbvarianten där dom bara plaskade lite snabbt, utan tvål.

Kanske måste vi gå tillbaka till dagis igen. Där vi brukade sjunga: ”Klappa händerna när du är riktigt glad, *klapp, klapp*, kanske vi istället ska sjunga: ”Tvätta händerna så blir du riktigt glad, *tvätt, tvätt*

Läs mer om handtvätt i media här och här.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer:

  © Blogger template 'Isolation' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP