20 oktober 2010

Happy B-day sis!

Jag, syrran och brorsan tillsammans på ett spoken word event i somras.
Idag lämnar syrran tonåren och kliver in i the twenties! And from here on it's a heartbeat before the 30's come knocking. Samtidigt är de här åren speciella. Många utav ens livsavgörande händelser brukar ske mellan 20 och 30. Händelser som djupt påverkar hur man lever resten av sitt liv.

Det är 7 år mellan syrran och jag men det avståndet minskar ju äldre vi blir. Vi är så pass nära varandra att vi utvecklat vårt eget språk och kodord som ingen runtomkring oss fattar. Jag är himla tacksam att jag fick henne, för hon var min önskan. "Mamma, snälla kan inte jag få ett syskon??". Jag gav henne hennes namn också; Habiba. Visst har hon svurit åt mig några gånger för det och önskat att hon hette Jasmine, men jag tror nog ändå att hon inser att hon fick namnet utifrån det hon var för oss alla, our sweetheart (arabiska: älskling)

So on this big day sis, I wish you wisdom, fun, gorgeouaaaaazzzness in plenty (hint hint), dreams that come true and plenty of travel and adventure for this is the time to have fun! (not that I will ever stop having fun no matter how old I am hehe). Oh and please, for the love of God, stop wrecking my electronics! lollll

Happy birthday Shola! I dedicate the following song to you which Habib wrote upon the birth of his daughter, and he was so happy that she looked like his wife. From Habib to Habiba!


3 kommentarer:

Habiba sa...

We look so blissfull in this picture..it's outrageously blissfull..!

Fatima sa...

Vad söt bild på er alla tre. :D

Fazeela Selberg Zaib sa...

HABIBA: I did put that misty schimmer on it lol

FATIMA: Tack söta du :)

  © Blogger template 'Isolation' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP