09 januari 2010

Överviktig TV

Det var dags för vår tv, som under en längre tid varit överviktig, att banta. Självklart bar det sig av till Televisionernas Viktväktare: Elgiganten!

Vi blev uppmanade att mäta tv.ns storlek i förhållande till längden mellan soffan och tv.n. Då var frågan, vilket BMI skulle tv.n ha? 32, 40, 42?

Vad hände med de gamla tjocka tiderna? Livet har blivit plattare helt enkelt.

Försäljaren kände igen oss då mamsen köpt en platt tv med högt BMI för några veckor sedan så jag fick rabatt på min 32.a. Han tappade dock hakan när jag sa att jag ville ha en trögare tv. 200hz är för snabbt sa jag till honom! Man blir ju yr!

Jag kanske är ensam om det, men jag gillade de gamla tjockisarna. Varma och goa i bilden.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

4 kommentarer:

MammaMarie sa...

Äntligen någon i världen som håller med mig! Jag har klängt mig fast vid min tjock-tv så länge jag kunnat. Älskade den! Vår var en 32 tums sådan och en tjock-tv som är i den storleken är likvärdig med en 37 tums platt-tv i bildstorlek...

Den tar dessutom betydligt mindre i el, men jag var tvungen att kassera den tillslut då vi suttit o sett på en flimrig bild i nästan ett halvår o den var på gränsen att explodera... det gjorde trots det ont att byta =( men vardagsrummet blev betydligt större och luftigare måste jag säga...

Fazeela Selberg Zaib sa...

Marie, tro mig har hållit kvar vid min 19 tummare mycket länge. Droppen var helt enkelt när mormor var på besök hos mig och var tvungen att sitta rakt under tv.n för att kunna läsa undertexterna! haha

Då var det dags att skaffa ny tv. Men det ligger något i det du säger, mycket luftigare i rummet!

Habiba sa...

HAHA...BMI :D

Fazeela Selberg Zaib sa...

:D

  © Blogger template 'Isolation' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP