20 juli 2009

Om Mig

Skribent, föreläsare och debattör med rötter i Sverige, Pakistan och Kanada.
Har bott och rest i Mellanöstern, Asien och Europa och är aktiv inom frågor som rör integration och identitet, fred och dialog, religion och  kvinnors rättigheter.
Sedan 2005 har jag suttit i projektgruppen för Fredsagenterna där jag tillsammans med Sensus och Ibn Rushd Studieförbund samt författaren och journalisten Donald Boström skrivit i och arbetat fram boken Salam – om krig, fred och islam. Jag var med och grundade fredsorganisationen Svenska Muslimer för Fred & Rättvisa.

Selberg-Zaib i Media:

2009

090821 Sveriges Radio P1
>>>Ramadan – en svensk tradition . Ladda ner hela inslaget.
090326 Gringos Islambloggen: Isak eller Ishaq?
090318 Gringos Islambloggen: Välkommen till mitt Svea Rike, Dilsa
090313 Sveriges Radio P1
>>>Är källarmoskéerna snart historia? Ladda ner hela inslaget.

2008

081023 Deltog i möte kring OSCE-rapporten med Ambassadör Ömür Orhun i samarbete med UD.
080212 SvD: Författare prövar myter om islam
080212 Medelhavsmuséet: Salam- om krig, fred och islam

2007

Grundade bloggen Forum För Frihet tillsammans med konstnären Ida.D (idag ensam huvudskribent på bloggen)
Läs mina inlägg från 2007-2009 här>>>
071223 Sydsvenskan: Dags att avskaffa julen? Av Elisabeth Gerle
071206 Medievärlden: Mytbildning i medier om islam
070913 European Feminist Forum: Deltog i panelen vid samtal i ABF-huset
Pressmeddelande Arena Bokförlag: Salam- om krig, fred och islam.
070614 Tv4: Gäst i Kvällsöppet med Ekdal och Hackelius ang. Humanisterna och religionsfrihet

2006

SvD: Första ramadanbloggaren på SvD.se
Artikel Sensus: Möt de muslimska fredsagenterna på Kulturhuset i Stockholm
Redigera det här

Inga kommentarer:

  © Blogger template 'Isolation' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP